آموزش کــــــامپیوتـــر

پاک کردن و تغییر دادن نام فایل‌ها و فولدرها یکی از کارهای روتین و ساده برای کاربران رایانه محسوب می‌شود. در این بخش با ترفندی آشنا می شویم که به کمک آن، می‌توان فولدری ساخت که نه قابل پاک شدن باشد نه تغییر نام.
بسیاری از افراد تصور می‌کنند نمی‌توان فولدری ساخت که نشود آن را پاک کرد یا نامش را تغییر داد. این کار قابل انجام است. تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: فولدری بسازید و یکی از این نام‌ها را برای آن بگذارید:

con, aux, lpt1, lpt2, lpt3, lpt4, lpt5, lpt6, lpt7, lpt8, lpt9

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, :: 19:57
جمیـــــله

جهت تغيير رمز عبور ايميل ياهو بصورت ذيل عمل كنيد :

1-       وارد ايميل باكس خود شويد.

2-       در گوشه سمت چپ بالا اسم شما با پيشوند Hi… ديده ميشود. مثلا hi omid.  در گوشه سمت چپ آن يك فلش كوچك وجود دارد. بر روي آن كليك كنيد.

3-       از منوي ظاهر شده Account info را انتخاب كنيد.

4-       بعد از اين كار از شما درخواست ميشود كه مجدد رمز را وارد كنيد. با زدن صحيح رمز وارد يك صفحه جديد ميشويد.

5-       در اين صفحه از قسمت Sign-In and Security گزينه Change your password را كليك كنيد. با انتخاب اين گزينه پنجره جديدي ظاهر ميشود.

6-       در داخل اين پنجره ابتدا رمز قبلي سپس رمز جديد را در كادرهاي مربوطه وارد كنيد. و بعد كليد Save را كليك كنيد.



           
پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, :: 19:56
جمیـــــله

مفهوم 32 بیت چیست؟
در معماری کامپیوتر32 بیتی آدرسهای حافظه یا دیگر واحدهای داده حداکثر می توانند 32 بیت در خود داشته باشند؛ همچنین ساختار پردازنده (CPU) و واحدهای محاسبه(ALU) 32 بیتی نیز حداکثر ظرفیت 32 بیت را دارند. همانطور که می دانید یک واحد 32 بیتی می تواند ارزشی بین 0 تا 4294967296 را در خود ذخیره کند به همین دلیل یک پردازنده 32 بیتی می تواند تنها به 4 گیگابایت آدرس در حافظه (رم) به طور مستقیم دسترسی داشته باشد.

مفهوم 64 بیت چیست؟
در معماری کامپیوتر 64 بیتی آدرس های حافظه و یا دیگر واحدهای داده حداکثر می توانند 64 بیت در خود داشته باشند. همانطور که می دانید یک واحد 64 بیتی می تواند ارزشی بین 0 تا 18446744073709551616را در خود ذخیره کند و این یعنی یک پردازنده 64 بیتی می تواند به 1000 گیگابایت (یک ترابایت) آدرس در حافظه به طور مستقیم دسترسی داشته باشد.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, :: 19:53
جمیـــــله

بازیابی ایمیل‌های حذف شده, سرویس outlook.com

در صورتی که از سرویس Outlook.com برای مدیریت ایمیل‌های ارسالی و دریافتی خود استفاده می‌کنید و اشتباهاً اقدام به پاک کردن یک ایمیل کرده‌اید با استفاده از قابلیت ویژه‌ای که در این سرویس وجود دارد می‌توانید ایمیل‌های حذف شده خود را بازیابی کنید. حتی اگر این ایمیل‌ها از پوشه‌ی Deleted نیز حذف شده باشند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا وارد حساب کاربری خود در Outlook.com شوید.
اکنون از قسمت سمت چپ صفحه، پوشه‌ی Deleted را انتخاب کنید.
در این پوشه لیست ایمیل‌های حذف شده به چشم می‌خورند. در صورتی که ایمیل حذف شده‌ی شما در این پوشه موجود نیست در پایین صفحه جمله‌ای به شرح زیر به چشم می‌خورد:

Lost a message? When you recover deleted messages, we bring back as many as we can

اکنون بر روی لینک recover deleted messages کلیک کنید و صبر کنید تا سیستم تلاش خود را برای بازیابی ایمیل‌های پاک شده انجام دهد.
در صورتی که این تلاش موفقیت‌آمیز باشد ایمیل‌های حذف شده بازیابی خواهند شد و در این پوشه قرار می‌گیرند. اما اگر ایمیل‌ها بازنگردند به این معنی است که کاملاً پاک شده‌اند و دیگر امکان بازیابی آن‌ها نیست. 



           
پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, :: 19:51
جمیـــــله
خطاهای یک درایو می تواند باعث خرابی فایل ها یا باز نشدن یک برنامه یا فایل شود. من در این آموزش به شما راه حلی پیشنهاد می دهم که خطا های درایوهای سیستم را بدون استفاده از نرم افزار های جانبی جستجو و برطرف کنید.

ابتدا Computer را باز کنید و بر روی یکی از درایو های خود راست کلیک کنید.

بقیه اش تو ادامه مطلبه...
 
 

 

 

 
 


ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, :: 19:47
جمیـــــله

ویروسی شدن سیستم، دغدغه اصلی کاربران

 

ویروسی شدن سیستم، دغدغه اصلی کاربران

این روزها و با افزایش کاربران رایانه، دغدغه ویروسی شدن سیستم به یکی از مشکلات کاربران تبدیل شده است و این سوال مطرح است که ویروس ها با رایانه چه می کنند؟

الهام پرویزی با بیان همه گیر بودن معضل ویروسی شدن سیستم در میان کاربران اظهار کرد: ابتدا برای بیان علایمی که در صورت ویروسی شدن رایانه مشاهده می شود، باید به بیان نحوه عملکرد ویروس ها اشاره کرد، باید گفت ویروس نرم افزار کوچک و کم حجمی است که از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر شیوع می یابد و در عملکرد سیستم اختلال ایجاد می کند و یک ویروس کامپیوتری ممکن است باعث آسیب دیدن فایل ها و پاک شدن بخشی از اطلاعات موجود در سیستم، استفاده از یک نرم افزار ارسال ایمیل جهت انتشار خود به یک کامپیوتر دیگر و یا حتی پاک شدن همه اطلاعات ذخیره شده بر روی هارددیسک شود

وی تصریح کرد: اغلب ویروس ها با ضمیمه کردن خود به یک ای میل و یا با ارسال یک پیام فوری خود را منتشر می کنند، بنابراین کاربر نباید هیچ گاه فایل های ضمیمه شده به یک ای میل را باز کند، مگر اینکه فرستنده ای میل را بشناسد و یا اینکه منتظر یک ای میل همراه فایل ضمیمه باشد، چرا که ویروس می تواند با تغییر شکل و ماهیت، خود را در قالب یک تصویر جالب، کارت تبریک و یا فایل های صوتی و تصویری به ایمیل ضمیمه کند و همچنین ویروس ممکن است هنگام دانلود کردن فایل هایی از اینترنت خود را منتشر کند، زیرا ویروس های کامپیوتری قادرند خود را در داخل یک نرم افزار مخفی کنند و یا در متن یک فایل و یا برنامه کاربردی که کاربر دانلود می کند قرار گیرند و بدین طریق باعث انتشار خود شوند.

 

پرویزی با بیان این توضیحات در ادامه به علایم آلوده بودن یک کامپیوتر به ویروس اشاره کرد و افزود: اگر کاربر مشکوک به آلوده بودن سیستم به یک ویروس است و یا از وجود یک ویروس در کامپیوتر اطمینان دارد، باید از نرم افزارهای ضدویروس موجود در بازار استفاده کند و علایمی که در زیر به آن ها اشاره می شود می توانند تا حدودی کاربر را در تشخیص اینکه آیا سیستم به یک ویروس آلوده می باشد یا نه، کمک کند.

این کارشناس نرم افزار خاطرنشان کرد: کندتر شدن سرعت کامپیوتر، عملکرد غیرعادی رایانه و ری استارت شدن پی درپی آن، هنگ کردن سیستم، خاموش شدن رایانه به طور ناگهانی، غیر قابل دسترس بودن دیسک ها و درایوهای کاربر و پرینت نامناسب و با کیفیت پایین از فایل ها را می توان از برخی علایم ویروسی شدن سیستم دانست.

وی مشاهده برخی پیام های خطای نامشخص را از دیگر علایم ویروسی شدن رایانه دانست و اظهار کرد: زمانی که کامپیوتر فرد مورد حمله ویروس ها قرار می گیرد منوها و پنجره های محاوره ای به صورت ناخوانا مشاهده می شود و به دنبال پسوند فایل هایی که کاربر معمولاً آن ها را اجرا می کند، پسوند دیگری اضافه شده است و همچنین آنتی ویروسی که بر روی سیستم نصب می باشد بدون هیچ دلیل مشخصی غیرفعال شده و نیز دوباره نمی توان آن را فعال کرد. کاربر در زمان آلوده شدن رایانه به ویروس هیچ آنتی ویروسی را نمی تواند بر روی سیستم نصب و یا آن را اجرا کند.

پرویزی در ادامه تأکید کرد: این ها نشانه های متداولی هستند که برای تشخیص ویروس های کامپیوتری کمک می کنند، البته این علایم می توانند علت های گوناگون و متفاوت سخت افزاری و یا نرم افزاری داشته باشند که هیچ ربطی به ویروس های کامپیوتری ندرند.



           
پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, :: 19:39
جمیـــــله

فقط کافیه در این سایت ثبت نام کنید 

و سایت مورد نظر خودتون رو انتخاب و حذف دایم کنید

www.justdelete.me



           
پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, :: 19:34
جمیـــــله

آیا شما هم به ساخت یک فایل پی دی اف نیاز پیدا کرده اید؟ پس تا انتهای این آموزش با ما باشید.

نرم افزار های زیادی برای ساخت فایلهای PDF وجود دارد، در این قسمت شما را با یک نمونه رایگان از این دست نرم افزار ها و روش استفاده از آن آشنا می کنیم.

1- DoPDF را را دانلود و نصب کرده، فرض کنید می خواهیم یک فایل متنی Word را به PDF تبدیل کنیم، فایل Word را باز کرده و روی دکمه مشخص شده کلیک کنید.

 بقیه اش تو ادامه مطلبه....



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, :: 19:22
جمیـــــله

پیغام خطا your licence has expried

کسایی که با این مشکل روبرو هستن فقط تاریخ سیستم رو عقب بکشید ارور برطرف میشه



           
پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:, :: 19:21
جمیـــــله

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگم خوش آمدید هرآموزشی خواستید تو نظرات بگین تا بذارم ممنــــــــــــــــون
نويسنده
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش طراحی صفحات وب و آدرس itno.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





teezbook.ir