آموزش کــــــامپیوتـــر

::::::::::راهکاری برای رایت کردن CD یا DVD بدون نیاز به هیچ برنامه ای توسط ویندوز:::::::::::

رایت کردن اطلاعات بر روی یک CD یا DVD (یا همان Burn یک CD) یکی از اولین مهارت‌هایی است که در کار با کامپیوتر باید بدانید چون به هر حال، نیاز پیدا می‌کنید که اطلاعات را از کامپیوترتان به جای دیگری منتقل کنید. مثلاً ممکن است بخواهید تکالیف دانشگاهی خود را به استاد تحویل دهید و …

برای رایت کردن اطلاعات روی دیسک، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد مثل Nero ، Alcohol و … اما جالب است بدانید که خود ویندوز این امکان را فراهم کرده است که بدون نیاز به هر نرم‌افزاری، اطلاعاتتان را بر روی دیسک‌ها رایت کنید.

این امکان هم در ویندوز XP و هم در ویستا وجود دارد.

مراحل کار، بسیار بسیار ساده است:
۱- ابتدا یک CD یا DVD خام داخل درایو رایتر خود قرار دهید.

۲- به مسیری بروید که فایل مورد نظرتان قرار دارد. مثلاً می‌خواهید فایل homework.doc را که داخل درایو F است روی سی.دی رایت کنید. پس به درایو F بروید.

...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 28 دی 1392برچسب:, :: 20:31
جمیـــــله

 همانطورکه می‌توانیددر Add/Remove می‌توانید برنامه‌های خود را از روی سیستم حذف (Uninstall)نمایید، حال اگر مایلید تا از نمایش برنامه‌ها در این قسمت جلوگیری کنید می‌توانید تنظیماتی را در رجیستری اعمال کنید.

    برای شروع از پنجره Start  گزینه Run  را انتخاب کرده و عبارت Regedit  را تایپ کنید تا به این ترتیب پنجره رجیستری باز شود.

 حالا در پجره باز شده مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

اکنون در ستون سمت چپ برنامه مورد نظر را پیدا کرده و در ستون مقابل با راست کلیک بر روی گزینهDispley Name دستور Rename را انتخاب کنید.

    در آخر عبارت  Quiet را به ابتدای نام  Displey Name  اضافه کنید، به این ترتیب این گزینه به Quiet Displey Name  تغییر نام خواهد داد (به شکل زیر و نحوه انجام کار دقت کنید).

 توجه: به منظور نمایش مجدد برنامه در لیست Add/Remove  کافی است تا عبارت Quiet  را از ابتدای نام گزینه Displey Name  حذف کنید. با راه اندازی مجدد سیستم شاهد تغییرات خواهید بود.



           
شنبه 28 دی 1392برچسب:, :: 20:24
جمیـــــله

در ویندوز  XP مواقعی که سیستم دچار مشلات نرم افزاری می‌شود یا برنامه‌ای به درستی کار نکرده و در اصطلاح هنگ می‌کند، ویندوز با نمایش پیغامی کاربر را از این موضوع مطلع ساخته و پیشنهاد می‌کندتا مشکل را با شرکت مایکروسافت در میان بگذارد.

 متاًسفانه این پیغام غلاوه بر اینکه در بسیاری از مواقع غیر ضروری است برای کاربران  ایرانی نیز با محدویت‌هایی که دارند در اکثر مواقع غیر مفید خواهد بود.

برای جلوگیری از نمایش مجدد این پیغام ابتدا بر روری My Computer  راست کلیک و گزینه Properties   را انتخاب کنید. در پنجره باز شده به تب Advansed رفته و گزینه Error Reporting  را انتخاب کنید.

سپس در پنجره جدید گزینه Disable Error Reporting  را فعال و OK کنید ( شکل 1).

   از این پس دیگر با این پیغام مواجه نخواهید شد!



           
شنبه 28 دی 1392برچسب:, :: 20:10
جمیـــــله

آموزش اتصال به اینترنت از طریق بلوتوث

آموزش اتصال به اینترنت از طریق بلوتوث

1 ) قبل از انجام کاری بلوتوث موبایل و کامپیوتر خود را روشن کنید . و سپس مراحل زیر را دنبال کنبد .

۲ ) بر روی منوی Start کلیک کنید و سپس عبارت bluetooth را تایپ کنید .در آخر گزینه Add a bluetooth device را انتخاب نمایید .

...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 27 دی 1392برچسب:, :: 16:37
جمیـــــله
جی میل خود را بصورت آفلاین چک کنید!
از جمله این امتیازات می توان به کاربر پسند بودن (که اصلاحا به آن User Friendly نیز گفته می شود)، سرعت بالای بارگذاری صفحات ، و ارائه فضای نسبتا زیاد (نزدیک 7 گیگابایت) اشاره نمود. نکته دیگر این است کهGmail درصفحات خود از قرار دادن فایل های گرافیکی سنگین خودداری کرده که این کار کمک شایانی به ساده نمودن و سرعت بخشیدن به عملیات آن کرده است.

در ایران به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت برای اکثر کاربران، چک کردن ایمیل از طریق وب سایت در بسیاری از وقت ها، کاری وقت گیر و طا قت فرسا است. امروزه گوگل تنها شرکتی است که سرویس POP3 را به صورت كاملاً رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است، قبل از این، Yahoo نیز POP3 را برای کاربران خود ارائه نموده بود اما نه درسرویس رایگان خود، البته ترفندها و نرم افزارهایی برای چک کردن ازطریق سرویس معمولی تحت وب وجود دارد که معمولا در بسیاری از مواقع وقت گیر هستند.

در این مقاله تصمیم بر آن گرفتیم تا سرویس POP3 Gmail و شیوه چک کردن آن توسط نرم افزار Outlook Express را توضیح دهیم. با وجود این سرویس، شما سرعت زیادی برای ارسال وهمچنین دریافت نامه ها از Gmailتان را خواهید داشت. البته نرم افزارهای مدیریت ایمیل دیگری نیز مانند Eudora،Mozilla Thunderbird هم وجود دارند که تفاوت زیادی با Microsoft Outlook یا Outlook Express از نظر تنظیمات ندارند. اما از آنجایی که Outlook Expressدر هنگام نصب ویندوز، بطورخودكار، نصب می شود و اکثر کاربران به آن دسترسی دارند و با محیط آن آشنا هستند، ترجیح دادیم که از این نرم افزار برای گرفتن ایمیل های Gmail استفاده نماییم.


ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, :: 18:49
جمیـــــله
دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید
برای اینکار:

از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید برایتان چیش آمده.با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال Tarfandestan Iran بگذارید.

همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Tarfandestan و Iran یک فاصله توسط Space زده شده است حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:واژه Tarfandestan را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید
 
(از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه Iran را وارد کنید.با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.


           
چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, :: 18:47
جمیـــــله

منبع : www.AsanDownload.com

برای ورود با چند آی‌دی به یاهو مسنجر نیاز به هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای ندارید. تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید: 
1– به ‌Start-» Run‌ بروید و بعد عبارت ‌regedit‌ را بنویسید.
2– به بخش زیر بروید: ‌ ‌
HKEY_CURRENT_USER-»‌
‌Software-»yahoo-»page-»Test
3– در نوار کناری سمت راست کلیک راست کنید و سپس گزینه ‌New Dword value‌ را انتخاب کنید.
4– نام آن را ‌Plural‌ بگذارید.
5– روی آن دوبار کلیک کنید و مقدار آن را برابر با 1 قرار دهید. 

حالا شما می‌توانید به هر تعداد باری که خواستید، یاهو مسنجر باز کنید و با آن وارد شوید.



           
چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, :: 18:40
جمیـــــله

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی میکنیم میتوانید به راحتی و با تایپ یک دستور بفهمید که از مدت زمان روشن بودن کامپیوتر شما چه مدت گذشته است. 
برای این کار:

از Start به Run بروید و در Run تایپ کنید cmd .

در پنجره باز شده دستور net statistics workstation را تایپ کنید.

خواهید دید که متونی ظاهر میگردد. 

در بالاترین قسمت و در مقابل Statistics since میتوانید زمان و تاریخ روشن شدن سیستم را ببینید.خنده



           
چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, :: 18:38
جمیـــــله

مکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد پاک کردن و Uninstall کردن برنامه ای را دارید و هر چه می کنید برنامه پاک نمی شود. حتی ابزار Add/Remove Programs موجود در کنترل پنل نیز به کمک شما نمی یاید. با استفاده از این ترفند میتوانید تمامی برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود را به وسیله رجیستری ویندوز پاک کنید.بدین منظور:از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.سپس به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstallحالا در لیست باز شده نام تمامی برنامه های نصب شده را میبینید. کافی است روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و دکمه Delete را بزنید.تنها دقت کنید برای Uninstall کردن برنامه ها از روش معمول استفاده کنید و تنها در مواردی که برنامه پاک نمیشود از این روش استفاده نمایید.



           
سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, :: 13:15
جمیـــــله

برای شروع کار وارد Computer در ویندوز 7 شوید بر روی درایو C کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Properties را انتخاب کنید . بر روی تب Tools کنید و

سپس روی دکمه Backup now کلیک کنید.

 



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, :: 13:4
جمیـــــله
درباره وبلاگ


به وبلاگم خوش آمدید هرآموزشی خواستید تو نظرات بگین تا بذارم ممنــــــــــــــــون
نويسنده
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش طراحی صفحات وب و آدرس itno.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





teezbook.ir